روز جهانی غذا

موضوع امسال روز جهانی ایمنی غذا، “غذای ایمن امروز برای فردایی سالم” تأکید می کند که تولید و مصرف غذای بی خطر فواید فوری و بلند مدت برای مردم، کره زمین و اقتصاد دارد.



شناخت ارتباطات سیستمی بین سلامت مردم، حیوانات، گیاهان، محیط زیست و اقتصاد به ما در تأمین نیازهای آینده کمک می کند. در سال ۲۰۱۸ مجمع عمومی سازمان ملل متحد با درک بار جهانی بیماری های منتقله از غذا، که افراد در هر سنی به ویژه کودکان زیر ۵ سال و افرادی که در کشورهای کم درآمد زندگی می کنند را تحت تأثیر قرار می دهد،اعلام کرد که هر ۷ ژوئن روز جهانی ایمنی مواد غذایی است.

در سال ۲۰۲۰، مجمع جهانی بهداشت تصمیمی را در مورد تقویت تلاش ها برای ایمنی مواد غذایی برای کاهش بار بیماری های منتقله از غذا تصویب کرد. سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) به طور مشترک با همکاری کشورهای عضو و سایر سازمان های مربوطه اقداماتی را برای روز جهانی ایمنی غذا برنامه ریزی می کنند.

ایمنی غذا مسئولیت مشترک بین دولت ها، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است. همه افراد از مزرعه تا سفره نقشی دارند تا اطمینان حاصل کنند که غذایی که مصرف می کنیم سالم و امن است.

از طریق روز جهانی ایمنی غذا، WHO تلاش می کند تا ایمنی مواد غذایی را در دستور کار عمومی قرار دهد و از بار بیماری های منتقله از غذا در سطح جهان بکاهد.

منبع: سازمان جهانی بهداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *